Review: Po’ Metra Crijeva – Ča-Metal™

10. Ala boh i Se!
11. Malići
12. Pobjeda
13. Veli Jože

Label: Independent
Date: January 8, 2018

Kako postoji Ča pop i puno varijacija na isti, tako postoji i Ča Metal! Za to su zaslužni pokretači tog suludog žanra, Po’ Metra Crijeva.  Naime, za one koji ih nisu nikada čuli, ovi veli metal tići su uspjeli uglaviti zanimljivu priču u svoj novi album. Radi se o ˝Ča Metal˝ nosaču zvuka, u narodu poznatiji kao CD! 13 melodija skupljenih u točno 30 minuta, mogu se nazvati malom istarskom knjižicom priča za odrasle. Tematikom istarske povijesti, ali i suvremenih tema, uglazbljenih u furiozne pjesme, PMC su rekli ˝direkt u facu˝ ono što imaju. Religija, politika, narodna vjerovanja, ali i mrtvi, te nogomet, sve su to mladuhi objasnili na sebi svojstven način. A to je glasno i agresivno. Tekstovi su zanimljivo složeni i otpjevani sa snagom i bijesom, razumljivi svakom slušatelju, u smislu da je vokal razumljiv i u najagresivnijim dijelovima. Ali, ipak mislim da će slušateljima koji ne poznaju čakavsko narječje itekako trebati prijevod. Uz nezaobilazni istarski prizvuk, za koji su zaslužne sopile!

Od prve, zborne “Istarske Narodne Himne”, do posljednje, instrumentalne “Veli Jože”, PMC imaju dinamiku koja ne pada ni za milimetar, vodeći slušatelja kroz istarke legende, zaboravljene priče, ali i političke suvremene teme. Potonje su najočitije u “Ala Boh i Se!”, “Pobjeda” i “Fažol”. Kada poslušate, biti će vam jasno zašto. Doza humora je prisutna u svakoj pjesmi, ali ovo je sve samo ne zajebantski album. PMC kroz sarkazam i šalu progovaraju o jako ozbiljnim stvarina koje muče ljude u ovim krajevima, i svatko se može poistovijetiti, nevezano za županiju. Prevedite cijeli album na bilo koji dijalekt u Hrvatskoj, dobit ćete isti efekt. Pametne tekstove za proučavanje. Nema tu puno filozofije, PMC su doslovno rasturili sa ovim albumom, a o live nastupima ne treba trošiti puno riječi. Čeka vas atraktivan show program, definitivno. Iz iskustva pišem, naravno.

Postava albuma glasi: ČRU na vokalu, Armageljon Espaljon na gitari, Oganj Keksburg na basu, Šaman Šamanić na sopilama, klavijaturama i pratećim vokalima, Tomo Niprija na bubnjevima, te gosti Vedran Mijić i Luka Logožar na pratećim vokalima. Kristijan Vučković je zaslužan za fotografiju benda, a dizajn albuma je radila Bojana Butković. OPP studio je zaslužan za sve osim produkcije, za koju su zaslužni sami PMC!

Treba li reći više? Na vama je da prosudite kako vam se dopada Istra u malo drugačijem izdanju… Lipi naši tići! Ala buoh!