Recenzija(ROtLR): Mad Poltergeist – Mad’N’Damn

1.  Bring Slavery To Trial
  2. Harlequin
  3. Your Sins Will Find Out
  4. Close Confinement

Izdavač: Metalnews

Godina: 1989

Kraj 80-tih je bio prijelazno razdoblje u thrashu. Daleko je žanr dogurao od svojih skromnih, sirovih početaka te su mnogi bendovi ciljali na izrazit tehnički izričaj, a opet ciljali na maksimalnu brzinu. Dakako, uz sve bendove tog doba kao Toxik, Mekong Delta i slično, bilo je i brdo bendova koji nisu daleko dogurali. Neki nisu uspjeli s razlogom, a mnogi su se raspali iz potpuno nepoznatih razloga. Današnji materijal je talijanski bend Mad Poltergeist čiji debut EP i jedino izdanje iz 1989. upravo recenziram.

Odmah su uočljive mnoge karakteristike mladog benda što se tiče prvotne estetike. Isječak Rafaelove Atenske Škole kao covera (očit nedostatak ikakvog službenog umjetnika), ambiciozna imena pjesama te prilično divlji i mladalački materijal. Sve to upučuje na bend koji je doista imao potencijala za nešto više, a to se ipak nije dogodilo. No, započnimo radije sa materijalom koji ovaj obskurni bend nudi.

Pjesama je 4 i sve do zadnje su obilježene brutalno brzim solo dionicama. Očito je da su za svoj zvuk kao uzore imale već prije spomenute technical thrash bendove i kako pokušavaju uloviti taj zvuk. Svaka pjesma je prilično brza, tipično obilježje ranih uradaka u thrashu. Nema mjesta predahu, što je i više nego pohvalno. Kombinirano sa znanjem sviranja i dobrim bubnjarom, za hrpu klinaca bend je u stanju proizvesti vrlo kvalitetne pjesme i riffove, kako sofisticiranije, tako i čisto za mlačenje. Vokal ima dosta dobar flow i malo me podsjeća na Vio-Lence svojom brzinom ali sa mnogo boljom bojom glasa. Dosta dobro prati riffove i odgovara tipu glazbe.

Međutim, potrebno je napomenuti i vrlo očite boljke, na prvom mjestu produkcija. Produkcija je UŽASNA! I to ne u ”kvlt” stilu užasna nego baš loša. Miks nije pretjerano dobar i općenito zvuk jako krči, pa čak i prekida na nekim djelovima. Bubnjevi, iako dobri, jako se slabo čuju, a na bass slobodno zaboravite. Glavni zvukovi su sveprisutni riffovi i solaže i konstantna baraža vokala i glasna činela. Ovo nije čak ni južno američka produkcija, ovo je čist produkt snimanja sa vrlo lošom opremom i toncem.
Nažalost, produkcija ubija ovaj EP te ako ste ljubitelj kristalno čiste produkcije, ovdje nemate baš puno za tražit. Velika šteta.

Sve u svemu, još jedan produkt svojega vremena koji je imao potencijala da postane nešto više. Međutim, loša oprema, produkcija i opskurnost su zakopali ovaj bend u ropotarnicu povijesti. Šansa da se ovaj bend ikad više vrati u bilo kojem obliku su gotovo nepostojeće. Šteta, jer materijal koji su iznijeli u svojih 21 minutu je prilično kompetetivan većim bendovima i bilo bi zanimljivo čuti u boljem, čišćem izdanju. Preporuka fanovima tehnikal thrasha i onima koji se tako osjećaju.