Recenzija: XERION – Escarnio, maldizer e Morte

3. O lamento dos durmintes
  4. Peste
  5. Pranto flaxelante
  6. Glorificación alegórica da decadencia
  7. Cantar do cego e a Morte
Izdavač: Nigra Mors Productions

Četvrti po redu album dua iz Galicije je pred nama. Bend koji je svojih deceniju i po na sceni proslavio prošle godine, sada nastavlja po planu. Reklo bi se da je za 15 godina četiri albuma dosta malo, međutim, količina split izdanja, kompilacija, demo snimaka i ostalih kraćih formata je poprilična, te je stoga sasvim jasno da se ovdje radi o veoma kreativnim ljudima. Štoviše, kvalitet same muzike koju Nocturno i Daga isporučuju iz izdanja u izdanje potvrđuje da kvalitet i kvantitet mogu da idu ruku pod ruku.

Na novom ostvarenju Xerion se drži već provjerene formule. Ovo je album koji može ‘leći’ u svakoj prilici. Postoji na njemu dovoljno režećih, sirovih Black Metal momenata kao i potpuno akustičnih tradicionalno Galicijskih melodija praćenih tekstovima također na Galicijskom jeziku (što je specijalitet ovog sastava). Kao ‘vezivno tkivo’ uključene su sporije, atmosferične Black Metal dionice praćene suptilnim, ali osjetnim, klavijaturnim uplivima. Umijeće sklapanja svega toga u koherentne cjeline je još jedna odlika Xerion-a. Pjesme nisu rastegnute u beskonačnost, lako ulaze u uho i tu se zadržavaju. Produkcija je ovaj put pomalo zakazala, doduše samo u pogledu preglasnih činela koje, posebno u brzim, blast-beat dionicama, pokriju dobar dio zvuka. Osim tog detalja, sve je na mjestu, zaključno sa interesantnim rešenjem omota.

Ono što se nameće kao zaključak je činjenica da Xerion još jednom isporučuje lijepu muziku, koliko god taj pridjev može biti upotrebljen uz Black Metal. Kao što rekoh, muzika koja umije biti sirova, atmosferična, epska, tradicionalna, tako da u svakoj prilici može biti drag gost u vašem kasetofonu (za sada je u opticaju samo kasetna verzija, mada je album pušten na preslušavanje i na službenoj ‘bandcamp’ prezentaciji benda).