Recenzija: Von Hexe – Ord-o Acausa Caenaculum

4. Para Retina Vesta
  5. Arcus Nomen Vita…
  6. Ante
  7. Ci Kali Cle
  8. …Opus Mors Est
Izdavač: War Kommand Records

Nemam pojma šta pametno da napišem. Zaista, recenzirati ovakvu muziku je gotovo nemoguće. Ne, nije stvar u lošem snimku ni lošem albumu. Album je zaista dobar, snimak gotovo perfektan. Jednostavno sa koje god strane da priđem ovom albumu, šta god počnem da pišem, na pola recenzije pobrišem pola pa krenem ponovo. Ko zna koji put već vrtim ovaj disk, bojim se da se ne istopi, a reči jedva nalazim. Moram, ipak, nešto i da napišem.

Von Hexe je italijanski bend/projekat aktivan tek nekoliko godina ali vođen od strane iskusnog čoveka. Ovo je tek prvi album, ali već bi se moglo naslutiti da je “putanja” pronađena iako se definitivno radi o širokoj stazi. Von Hexe se snažno oslanja na italijansko nasleđe ekstremnog metala. Tu pre svega mislim na legendarni Mortuary Drape. Sasvim prepoznatljiva doomična atmosfera koju su stari majstori patentirali ovde je efektno umotana u sirovi Black Metal. Kada govorim o sirovom Black Metal zvuku, treba pojasniti da ovo nikako nije još jedan pokušaj biti Darkthrone, već se ti sirovi rifovi pažljivo uvode u okultne okvire kojima su takođe vladali Mortuary Drape ili, ako zagazimo van Apeninskog poluostrva, Celtic Frost na kasnijim izdanjima. Varijacije vokala su takođe veoma umešno pripremljene, te na momente čujem čak i čuveni češki Root u nekim segmentima. Samim tim, dobija se još jedna dimenzija nemira kojom ovaj album preplavljuje slušaoca. Koristiti toliko različitih uticaja i elemenata često je noćna mora za aranžirati, međutim, čini se da su italijani sa lakoćom učinili da album teče gotovo kao jedna pesma. Ne gube nit ni za trenutak, ali će lako izgubiti nepažljivog slušaoca ako ih olako shvati. Pomenuo sam u uvodu gotovo perfektnu produkciju kojom je postignuta neophodna punoća i težina zvuka.

Von Hexe na ovom albumu briljira. Ovo je album koji je možda nemoguće opisati rečima, ali je sjajan za slušati. Svako kome je Black Metal drag mora dati šansu ovom izdanju. Posebno ako ste fanovi pobrojanih bendova, ovaj bend nastavlja gde su svi oni stali i to čini na odličan način, ne kopirajući, već nadograđujući na postojeću osnovu. Apsolutni hit iz dubina undergrounda koji ne sme proći nezapaženo.