Recenzija: The Father of Serpents – Age od Damnation

6. The Afterlife Symphony
  7. The Quiet Ones
  8. The God Will Weep for You
  9. The Last Encore
  10. Viral
Izdavač: Satanath Records / United By Chaos

Evo što se dogodi kada se na istom mjestu skupe vrhunski muzičari, sa dugogodišnjim iskustvom sviranja i stvaranja, a sve sa ciljem da naprave album isključivo za svoju dušu. Bez ograničavanja, kako žanrovski, tako i u smislu samog muziciranja. Na kraju se dobije album koji je tek blago uokviren nekakvim Doom/Death Metal crtama, a sam po sebi predstavlja slobodnu umjetničku formu koja sama sebi crta granice. Potpuno se osjeti sloboda koju svaki instrument za sebe ima tokom pjesama. Čak do te mjere da na momente zazvuči kao čvršća, distorzirana Jazz improvizacija. Uostalom, poslušajte samo solo duel bas gitare i violine u pjesmi ’The Gods Will Weep For You’.

Spomenuo sam Doom/Death Metal kao klasičan primer generalizacije zvuka. Vjerovatno bi na polici neke prodavnice i bio zaveden pod tim žanrom. Uostalom, teška, turobna atmosfera koja okružuje ovaj album bi ga lako mogla svrstati u taj ’kalup’. No, ako uzmemo tekstove za primer, tu ima i ’gore’ elemenata (’The Flesh Altar’), religije (’The Gods Will Weep For You’), socijalne kritike (’Viral’) uz nezaobilazne suicidalne asocijacije (apsolutni poetski vrh izdanja u ’The Afterlife Symphony’). Ovako prezentirano kroz moj skromni vokabular, ovo sve djeluje prilično ’razbacano’, ali nije. Vrhunski primeri aranžiranja numera na ovom izdanju odlično drže pažnju. Možda je pogrešno kada govorimo o jednom od najcrnijih žanrova omiljene nam muzike upotrebiti reč ’razigranost’, ali tako zvuči bukvalno svaki instrument na ovom izdanju. Govorio sam o umjetničkoj slobodi i baš tu se najbolje osjeti. Ni jedan instrument u ovih nešto manje od sat vremena nije poslužio samo kao popuna zvuka. Svako je odigrao svoju ulogu i stvarno je nevjerovatno koliku širinu pjesma dobije ako se obrati pažnja na bas dionicu ili prateće vokale ili bilo šta drugo što nije obično u ’prvom planu’.

Bespotrebno je pričati o svakom instrumentu zasebno, ovaj album ne služi da se pohvali muzičar već sama muzika. Tako ga treba i shvatiti i preslušavati. Prepustiti se u potpunosti i užitak je zagarantiran. Najbolje izdanje ove godine u Srbiji, bez konkurencije.

Recenzira: Miloš Šebalj