Recenzija: Strahor – Call ov the Ancient

7. Sedam sinova nebeskog cara
  8. Fallen Kingdom
  9. Poziv drevnih
  10. Epilog
Izdavač: Jesboligakurac Records
Godina: 2018.

Blago meni, evo još jednog debitanta. Black Metal debitanta. ’One-man’ Black Metal debitanta koji, ni manje ni više, počinje svoju karijeru dugosvirajućim materijalom. Već u startu ne zvuči preterano obećavajuće.

Strahor je mlado stvorenje na srpskoj sceni i prezentuje se kao sirovi Black Metal bend, tekstualno opredeljen ka staroslovenskim, paganskim motivima. U poslednje vreme me je služila sreća sa sličnim projektima ali ni sreća ne traje večno. Volkh, kako se predstavlja idejni tvorac ovog projekta, je upao u zamku u kojoj su se većina sličnih već uhvatili. Minimalistički pristup Black Metal žanru je već previše puta oproban da bi tako lako prošao, čak i kroz neiskusnije uši. Istini za volju, na momente se provuku sasvim pristojna idejna rešenja, pre svega u pogledu pojedinih ’lead’ gitarskih deonica. Tek toliko da se stekne utisak da je ovo zaista moglo dosta bolje da zvuči. Samo da su se te ideje na pravi način obradile i doradile. Najoriginalniji detalj ovog albuma je svakako upotreba frule u dve numere, al’ se i to moglo, pre svega tehnički, bolje izvesti. U svakom slučaju ideja je za pohvalu. Ne sećam se da je neki ovdašnji Black Metal bend koristio tradicionalne instrumente još od onog legendarnog guslarskog uvoda benda Interfector. Pohvale treba uputiti i na račun tekstualne strane izdanja, posebno dela odrađenog na maternjem jeziku. Još jedan znak da je ovo moglo bolje da ispadne, te da potencijal svakako postoji. Još jedna zamerka ide na adresu ’nesrećnog’ izbora obrade. ’Black Metal ist Krieg’ ne samo da se nikako ne uklapa u koncept izdanja, već je previše puta svirana i obrađivana. Ne pomaže ni par ponavljanja naslova na srpskom jeziku.

Strahor je tu, krenuo je svojim putem. Polako, nesigurno, ali krenuo. Ostaje da se vidi šta će im budućnost doneti. Ovaj snimak im sigurno neće doneti previše. Potrebno je još mnogo toga da bi se došlo do zadovoljavajućeg rezultata.