Recenzija: Silent Kingdom / Atra Hora – Час безмолвия

6. Atra Hora – Plowshares into Swords
  7. Atra Hora – Poison
  8. Atra Hora – Shadow-World
  9. Atra Hora – Tenebris Matrem
  10. Atra Hora – Persephone
Izdavač: More Hate Productions / Human To Dust / Darknagar Records / Razed Soul Productions

Da sam jučer umro, umro bih slijep kod očiju i gluh kod ušiju. Vrlo dugo pratim rad Bosanskog benda Silent Kingdom i do danas sam bio apsolutno uvjeren da niko na svijetu ne svira ništa ni približno slično njima. Danas se sve to promijenilo ulaskom Ruskog benda Atra Hora u moj svijet.

Sarajevska petorka već više od 15 godina testira granice melodičnog Death Metala. Sportskim rječnikom, gađaju van mete, a pogađaju samo čiste desetke. Jedino što je za Silent Kingdom sigurno je da svaki put sviraju nekakav Metal (mada me ni najmanje ne bi začudilo da se u budućnosti pojavi i akustični album), a što će sve dodati od začina je, čini se, sve manje predvidljivo. Etno motivi (mrzim spominjanje folka u vezi sa ovim bendom) su već postali prepoznatljivi za ovaj sastav. Gitara se ovdje koristi, nemojte ni pomisliti na violine, harmonike i njima slične instrumente. Na ovom izdanju prvi put sam primjetio i poneki diskretan Jazz moment koji veoma lijepo uskoči u ovaj već dosta progresivan (da, i toga ima) mozaik. O vještini muziciranja ne treba ni govoriti. Osobno nisam ljubitelj dugih pjesama (a Silent Kingdom pjesme idu i preko 9 minuta) i postoji tek nekih dvadesetak takvih numera koje sa punim uživanjem mogu da slušam. Većina od tih dvadesetak dolaze direktno iz pera/trzalice gospodina Amira Hadžića, genija koji je najzaslužniji za Silent Kingdom, ovakav kakav jeste. Veliko mu hvala na tome.

Atra Hora je, za mene osobno, novo ime iako internet kaže da proslavljaju 10 godina postojanja ove godine. Manje-više sve što je gore napisano za Silent Kingdom važi i za ovaj bend. Istini za volju, kod Rusa su dosta prisutnije klavijature, veću ulogu imaju. Takođe, Atra Hora se više oslanja na moderniju varijantu melodičnog Death Metala, sa čistim i growl vokalom, međutim i kod njih je prisutna ta Etno crta koja krasi i Bosanski kvintet, a činjenica je da se i oni oslanjaju na gitare umjesto na opće popularne folk instrumente. Stoga ni gostovanje gore spomenutog maestra Amira Hadžića u numeri “Poison” (ne, nije obrada u pitanju) ne bi trebalo da čudi, prosto se čovjek savršeno uklopio u žanr (nazovite ga kako hoćete, ja za tako nešto nemam hrabrosti) koji je sam i izmislio.

Ako u Metalu ne tražite samo sirovu snagu, nekontrolirani bijes i kaos, već i umjetničku crtu, slobodno lutanje notama i atmosferu koja se teško riječima opisuje, a lako doživljava, ovo je izdanje za vas. Nađite slobodno i prethodne Silent Kingdom albume, otkrijte misteriju, nećete zažaliti. Ja ću se u međuvremenu potruditi da pronađem još poneko Atra Hora izdanje. Ovaj bend djeluje kao sljedeći dobar prijatelj mog CD playera.