Recenzija: Rum Smugglers – Hemp Rope Justice

3. Rum Smugglers
  4. Bertha the Fat Cannon
  5. Quest for Glory 6. Midget Pogo
  6. Rendezvous with Death
  7. The Simple Tale
Izdavač:/

Gusari su zanimljiv dio povijesti. Zanimljivo je kako se nisu proširili metal scenom koliko i Vikinzi na primjer. Svejedno, ono što ima od tzv. pirate metala, spada u veoma širok spektar različitih žanrova, započinjuči od legendarnog benda Running Wild pa sve do izuzetno nasilnog Swashbucklea. Bend koji recenziram danas je debi album zagrebačkih mladih snaga Rum Smugglers koji sviraju svoj specifični brend black/thrasha obojen finim premazom piratske estetike. Jesu li osvježavajući doprinos sceni ili samo jedna trula haringa na dnu bačve, vidjet ćemo.

Iza pomalo (čitajte jako) cheesy covera, nalazi se 7 pjesama sa jednom bonus na kraju. Album počinje sa relativno sporom pjesmom imena Rivers Of ale And Mead koja nije loša ali nije baš dobar izbor za album opener. Pjesma pri kraju pokazuje ide u veoma zabavnu folky dionicu koja je highlight pjesme. Većina albuma se drži čvrste i sigurne formule thrasha potpomognutog sa dobrim piratskim/folk štimungom. Da se razumijemo, ovo nije folk metal album. Ovo je čisti thrash sa finom dozom melodičnosti. Pjesme se uglavnom mogu dijeliti na melodične eskapade poput The Tale Of Cpt. Blackbone te nasilne thrash brojeve kao što su Midget Pogo, te Rendezvous With Death. Bend se trudi imati osobnost i pokazuje finu dozu muda sa dosta čestim dionicama koje pozivaju na mosh i nasilnim riffovima. Rum Smugglers, npr. bi bio odličan opener jer je pjesma ispunjena adrenalinom i pokazuje bend na bolji način nego prve dvije koje su više materijal za kasnije faze albuma.

Sad, glavni problem koji Smugglersi imaju je miks. Miks nipošto ne ide na čast i nažalost jako kvari neke pjesme koje su u live settingu čisti užitak za slušanje. Bubnjevi su dosta daleko u miksu i vokali Marina Barišića ne zvuče ni približno moćno kao inače. Također, drugi problem je razvučenost određenih pjesama poput Midget Poga koji bi radio savršeno da ne traje toliko dugo koliko traje na albumu (6 minuta).

Sve u svemu, ovo nije nipošto loš album ali ga miks, razvučenost određenih pjesama i neke manje boljke poput lošijeg odabira poretka pjesama dosta kvari. Šteta jer se osjeća da bend ima i srca i ambicije da svima udijeli svoju dozu piratske agresije (što, da se razumijemo, na live nastupima im ide odlično) ali zbog navedenih kikseva to i nije baš uspjelo u potpunosti. Djelomično da sa nekim odličnim stvarima poput self titled pjesme, odlično napisane i složene Berthe i nabrijavajućeg Rendezvous With Death ali ga muče stvari poput Rivers Of Ale And Mead koja je relativno nezanimljiva, pogotovo za opener, Midget Pogo, koji je inače super zabavan, ali ovdje je pokvaren nepotrebnim produljivanjem i miksom.

Da ne duljim, dajte gusarima šansu i za puno iskustvo, otiđite na live nastup. Za album se nadajmo prijeko potrebnom remasteru, a onda slobodno dodajte 0.4 na ukupnu ocjenu.