Recenzija (RotLR): Scanner – Hypertrace

7. Retaliation Positive
  8. Killing Fields
  9. Wizard Force
  10. Galactos

Izdavač: Divebomb Records, Noise International

Godina: 1988

Euro power metal scena je divljala u 80-tima te je iznjedrila brda odličnih bendova. Mnogi se rado slušaju i danas, kao što su Helloween, Edguy, Running Wild i drugi. Dakako, kao što je slućaj i sa NWOBHM pokretom, i ovaj pokret ima mnoge bendove koji su nezasluženo zaboravljeni. Na repertoaru sjećanja imamo Njemački Scanner sa svojim debitantskim remek-djelom Hypertrace. Pripremite se, zavežite svoje pojaseve, polijećemo!

Sve na ovom albumu tako odiše atmosferom 80-tih. Od cheesy covera koji kao da je izrezotina iz stripa, pa sve do konceptualne priče koja se provlači kroz sve pjesme (pjesme nisu konceptualno poredane, bitno za naglasiti). Album se otvara apsolutno genijalnim Warp 7 koji nam odmah pokazuje što možemo očekivati. Izuzetno brze speed/power riffove koji katkad dosežu thrash silinu, odlična atmosfera te nevjerojatne vokale. Michael Knoblich pod pseudonimom M.A.J.O.R. apsolutno pokapa sve sa svojim gromoglasnim glasom i falsettima pred kojima se čak ni King Diamond ne bi osjećao ravnodušnim. Generalno svaka pjesma ima dušu i predstavlja drugačije pristupe, ali opet se držeći klasičnih formula. Ima ovdje balada, ima ovdje već spomenutih borderline thrashera, a opet ima i onih, ”rascvjetanih” po kojima je euro power nadaleko poznat.

Jedina zamjerka je pjesma R.M.U. koja je predugačka, pa je samim time i razvučena. Nije loša ali nije ni blizu ostatku albuma. Drugih zamjerki nema. Najveća bi bila budućnost benda jer Scanner, iako je izdao još 5 albuma nakon ovog (zadnji čak ove godine), NIJEDAN nije dostigao taj žar i ambiciju kakvu su pokazali na Hypertrace, kako zbog nedostatka ideja, tako i zbog vrlo turbulentnih promjena u postavi i čak 2 raspada kroz karijeru.

Sve u svemu, ovaj dragulj se može slobodno staviti u kategoriju ”najbolji debitantski albumi” jer je tako genijalno pogođen u gotovo svim aspektima. Nabrijavajući riffovi, odlični vokali, vrlo stabilna atmosfera i zabavan, ako ne i malo pretipičan, SF koncept. Da nije bilo već navedenih problema unutar benda, Scanner bi najvjerojatnije gledali rame uz rame sa Helloweenom i ostalom Njemačkom gardom. Ovako će ostati samo kultnim klasikom koji najvjerojatnije nikad neće doseći kvalitetu svojeg prvog, i najboljeg, uratka. Iskrena preporuka za sve fanove klasićnog power metala stare speed/power metal škole. Nabavite ovo čudo i uživajte!