Recenzija: Restia / Xerion / Bruma Obscura – Split

2. Alvorecer Da Aurora Sangrenta
  3. Eram 300
  4. Lusitania Antiga
  5. Em Houra De Um Povo
Izdavač: Nigra Mors Production
Godina: 2015.

Evo meni i jedne veoma zanimljive split kasete! Osim što obožavam kasetu kao format za slušanje glazbe, ovdje sam počašćen sa 3 sasvim dobra benda (od kojih dva nisam imao prilike ranije upoznati) kao i veoma kvalitetnim rješenjem omota koje oslikava savršeno priču koja povezuje ova tri sastava. No, o tome nešto kasnije.

Prva na redu je Restia iz Portugala koja, osim što jedina koristi Engleski jezik u svojoj liričkoj izvedbi, donosi melankoličnu viziju Black Metal zvuka. Raznovrsni ritmovi (odlično programiranog) bubnja upotpunjuju atmosferične rifove i jasne bas dionice. Vokal je možda i najslabija karika ovog dvojca, mada bi greška bila nazvati ga lošim, prije bih rekao da mu fali snage da se nadoveže na jačinu prezentiranoga muziciranja. Izvori na internetu otkrivaju da je ovo prvi i posljednji snimak ovog sastava, što bi bila velika šteta ako se ispostavi istinitim. Mogli su ovi momci dosta, čuje se to jasno u ove četiri numere.

Xerion ne bi trebao biti nepoznanica onima koji prate moje pisanije. Bend iz prelijepe Galicije donosi nešto slično svojoj prethodnici na izdanju, ali opet na neki njihov poseban način. I dalje uživamo u pretežno melankoličnom Black Metalu prožetom atmosferičnim klavijaturama. Xerion već godinama odlikuju eksperimenti, ako se tako mogu nazvati, sa antičkim melodijama karakterističnim za podneblje iz kojeg dolaze, čemu dodatno doprinose tekstovi na Galicijskom jeziku kao i upotreba ne baš tipičnih instrumenata za ovu vrstu glazbe. Sve je to lijepo upakirano u jednu povezanu cjelinu gdje se Black Metal dionice lako i lijepo smišljeno pretapaju u predivne melodije idealne za soundtrack dugih šetnji po prastarim šumama Galicije. Čak i ovo kišno popodne u sivom Beogradu ljepše djeluje uz Xerion.

Kasetu završava još jedan Portugalski (Lusitanski?) bend, Bruma Obscura. Sjajno odrađen intro uvodi nas u nešto što opet liči na prethodna dva benda, a opet je na neki svoj način različito. Melankolični Black Metal u osnovi je potpomognut depresivnim elementima. Na momente melodičan pristup rifovima čini pjesme raznovrsnijim, a primjetno je i bogatstvo različitih ritmova. Vokal je, čini mi se, nešto slabija točka, mada ni ovdje ne može da se kaže da kvari cjelokupnu sliku o bendu.

E sad, cijelo ovo izdanje je, od omota do prezentiranoga glazbenog materijala, okupljenom oko ideje prizivanja nekih sretnijih vremena kada je čovječanstvo ponosno, dignute glave hodalo ruku pod ruku sa njenim veličanstvom prirodom. Sama naslovna strana prikazuje (barem kako sam ja shvatio) ratnike Galicijskih i Lusitanskih plemena kako ponosno uznose barjake ujedinjeni u borbi za slobodu od svakoga tko istu želi da im oduzme. Tako ja shvaćam i cijelo ovo izdanje i priključujem se tom nastojanju na svoj skroman način, preporučivanjem ove kasete svakome tko od glazbe traži nešto više od jeftine zabave.