Recenzija: Reek of Martyr – Heretic

Reek of Martyr – Heretic

1. Crawl Through The Devil
  2. Of Aeons And Blood
  3. The Demons Are Mine
  4. And Death Came…
Izdavač: Samoizdanje

Oduvek sam imao prilično loše mišljenje o takozvanim ’supergrupama’. Jako retko su se ti eksperimenti uspešno završavali, a daleko češće su služili da istrošene zvezde potroše višak slobodnog vremena, u isto vreme otevši još poneki dolar od vernih fanova. Igrom slučaja, do mene je dospeo jedan od svega 100 primeraka prvog demo snimka jedne ’supergrupe’. Ono što u startu odvaja ovaj bend od drugih je (osim toga što ovde i nema nekih imena koja će poleteti na naslovnice svetske Metal štampe) činjenica da su ovi momci rešili da debitantski snimak podele besplatno, pa još u odlično dizajniranom fizičkom obliku. Ako ništa drugo, bar su u startu stavili fanovima do znanja da počinju od nule i kreću trnovitim putevima podzemlja ka novim visinama. Sa druge strane, lista imena kojom se ova trojka može pohvaliti nije zanemarljiva. Da nabrojim samo poznatije: Grave, Disbelief, Edenbridge, Blood Mortized, Coercion, … Po ovim imenima lako ćete zaključiti da se ovde radi o internacionalnoj postavi, tj. Švedsko-Austrijskoj kombinaciji.

Nastavljajući se na tradiciju Švedskog Death Metala ’90-ih godina, ova trojka je blago odstupila od tradicionalnog šablona i samim tim se izdvojila iz ’revival’ pokreta koji je poslednjih godina itekako aktuelan. Nije ovde reč o nekom krucijalnom pomaku, ali je očigledno prepoznatljiv. Da budem jasniji, ovde ćete svakako čuti standardne Švedske melodije uvezane sa brutalnim rifovima, karakterističan duboki ’growl’, bogatstvo najrazličitijih ritmova i tempa kao i aranžmansku ’razigranost’ svojstvenu tako iskusnoj grupi muzičara. Iskorak je evidentan na polju atmosfere koja dominira pojedinim momentima, naročito u drugoj i četvrtoj numeri. U drugoj pesmi po redu, taj atmosferični deo je ostavljen za sam kraj (gotovo kao neka vrsta ’outro’ deonice), nakon izuzetno žestokog glavnog dela, dok je u poslednjoj to ipak učinjeno uspešnije te je utkano u samu srž pesme (koja je istini za volju i dosta umerenijeg tempa) i u konačnom zbiru deluje dosta efektnije. Moram posebno da istaknem deonice bas gitare koju odavno nisam čuo korišćenu u ovolikoj meri, čak na momente i u vodećoj ulozi i definitivno je to još jedan od elemenata koji su doprineli da ovaj demo snimak zvuči ovako snažno i ubedljivo. Produkcija je takođe odigrala svoju ulogu i učinila ovaj snimak veoma efektnim, izuzetno brutalnim i dovoljno melodičnim.

Upamtite ovo ime, probajte da nabavite ovaj disk, možete ga dobiti besplatno od benda i ni slučajno nemojte zaboraviti da kupite neki sledeći album. Momci to svakako zaslužuju. Ovo je po mom skromnom mišljenju upravo onaj izuzetak koji potvrđuje gorespomenuto ’pravilo’ o takozvanim ’supergrupama’.

Recenzira: Miloš Šebalj