Recenzija (RotLR): Order from Chaos – Stillbirth Machine

4. Forsake Me This Mortal Coil
  5. Stillbirth Machine
  6. Blood and Thunder
  7. As the Body Falls Away
Izdavač: Osmose Productions
Godina: 1992

Klasik je riječ koja se ovih dana baca svugdje i na svakoga. Međutim, koliko doista bendova/albuma zaslužuju taj laskavi kompliment? Što zapravo definira klasik? Klasik je, osobno, album koji svojim idejama u isto vrijeme definira srž svojeg žanra, a opet prezentira nešto novo i originalno. Dakako, različiti su klasici mainstreama i undergrounda. Današnji album koji recenziram je legendaran debut benda Order From Chaos snažnog i zastrašujućeg imena Stillbirth Machine. Bend je to koji je postojao relativno kratko, izbacio je velik broj različitih demoa i 3 apsolutna klasika death/black žanra.
Ovo je bend koji je u isto vrijeme svima pokazivao što znači death metal, a opet je ponudio velik broj originalnosti i duha. Stillbirth Machine je svoje ružno lice izmilio 1992. i postao gotovo instantnim klasikom. Kako i zašto, na meni je da to predočim.

Gigerova estetika koja krasi ovo djelo izuzetno doprinosi sveukupnom ugođaju i atmosferi koja nas čeka. 7 pjesama, 36 minuta i neprestana baraža prljavštine, gnoja i auralnog masakra. Ovaj bend od prve pjesme, imena The Edge Of Forever, pokazuje da milosti ovdje nema. Prljavi štim instrumenata, masna produkcija te jedan od ponajboljih death metal vokala ikada. Vide se ovdje klasični uzori, kao Repulsion, Possessed te svemoćni Celtic Frost/Hellhammer. Sve je tu i radi savršeno. Zanimljiva je činjenica kako ovaj album nema NIJEDAN blast. Ovaj potez, iako se čini drastičan, ide tako nevjerojatno bendu na ruku. Riffovi zaslužuju posebnu pohvalu. Fantastični su! Nevjerojatno dobro rade uz te prljave punkerske bubnjarske dionice te su izuzetno precizno i sa svrhom postavljeni u pjesme. Svaki riff ima značenje i u nijednom trenutku nemate dojam da bi ijedan bio samo bačen u pjesmu tek toliko. Bass je tu i glavna mu je svrha da doprinosi već ionako mračnoj i gustoj atmosferi.
Vokal zaslužuje posebne pohvale. Brutalan je, bolan, ispunjen mržnjom i odvratnošću te radi odlično u kombinaciji sa već spomenuto odličnom instrumentalizacijom. Također, važno bi bilo napomenuti i tekstove. Tekstovi su zapravo inteligentni, a dotiču se Nietcheanske filozofije, kozmologije, okultizma više sfere i raznih drugih apstraktnih tema.

Nema loših strana. Možda kratkoća, ali ima ovaj bend još dva albuma prepunih materijala na istoj, ako ne i višoj kvaliteti. Međutim, ovo debitantsko remekdjelo ipak ostavlja trag u povijesti death metala. Ima onu nevjerojatnu silinu koju postiže iskonski zlom atmosferom, vokalizacijom i instrumentalizacijom. Mnogi death metal bendovi 90-tih mogu samo sanjati da će ikad postići ovakvu dozu savršene sinergije svih elemenata.

Sve u svemu, Order Of Chaos je jedan od neprežaljenih bendova koji itekako zaslužuju vašu pozornost. Onovativan način sviranja, genijalni riffovi, apsolutno zao vokal i tekstovi, sve to i još puno toga nalazi se na Stillbirth Machine. Tih prokletih pola i kusur sata će vam proći u trenu i željeti će te još. Apsolutno remekdjelo. Bezpogovorna preporuka za sve ljubitelje old school death metala te svih kasnijih death/black metal koji su zasigurno uzimali dosta svoje inspiracije iz ovoga benda. Napravljeno je nekoliko reizdanja od 1993 do danas pa mogućnosti da ovo nabavite ima i više nego dovoljno.