Recenzija: Oculus – The Apostate Of Light

2. Salt for the Healer
  3. A Visage of Dark Remembrance
  4. Axiom of the Plague
  5. The Apostate of Light
  6. Storms of Havoc
Izdavač: Blood Harvest Records

Oculus je novi projekat na muzičkom nebu, međutim, sastavljen od muzičara koji već svojim iskustvom i ’radnim stažom’ obećavaju vrhunski materijal. Štaviše, muzičara sa dva kontinenta i tri zemlje porekla. U ovom slučaju iz Amerike, Švajcarske i Srbije. Mali je svet ’Metalnog podzemlja’, a još manji vrhunskih stvaralaca. I šta su za takve kreativne umove granice, nego tek linije iscrtane na mapi sveta.

Oculus nam se predstavlja punim albumom koji može biti nazvan mnogim imenima, ali nikako jednoličnim, kloniranim ili dosadnim. U pitanju je, kao što je slučaj u većini matičnih bendova ovih muzičara, Black Metal. Upravo ovaj bend je uspeo jasno da dokaže da korišćenjem jednostavnih sredstava može da se, uz dovoljnu dozu kreativne slobode, stvori veličanstveno delo. Oculus baš tako zvuči. Izdavač na svojoj stranici navodi da Oculus kreira disonantno i haotično iskustvo koje i pored toga zadržava linearni tok i ja mogu samo da se složim sa tom rečenicom. Ova trojka se oslanja na stvaranje atmosferične muzike koristeći relativno primitivne rifove. Veličina ovog albuma je u tome da su ti rifovi kompleksno aranžirani, tako da se kroz promene ritma i rifa dobija zvučno bogatstvo svojstveno veličinama koje stoje iza ovog imena. Oculus najbolje funkcionišu u sporijim deonicama u kojima dominira čvrst, himničan vokal i postiže gotovo Doom efekat. Sličan vokal prati i ostatak izdanja, međutim, ne ostavlja toliko dubok utisak kao u teškim, oporim momentima kada zvuči kao da može i stene slomiti. Pritom, u svemu tome savršeno dočarava mračnu, mizantropsku poetiku sveprisutnu u odlično osmišljenoj tekstualnoj strani albuma. Potpomognuti briljantnim dizajnom omota, Oculus zaista uspevaju da opštu sliku o ovom delu donesu u svoj svojoj veličanstvenosti.

Namerno ne pominjem imena članova i matičnih im bendova. Potrudite se, potražite, raspitajte se. Možda još bolje, nemojte. Nabavite ovaj album, prepustite mu se bez predznanja, bez predrasuda. Nećete se pokajati.