Recenzija: Obskuritatem – Vampirska Kakofonija

4. Vampir
  5. Vječna Tišina
  6. Crna Noć, a Još Crnja Jama
  7. Lov
  8. Kada Đavo po Svoje Dođe
Izdavač: GoatowaRex

Bosna i Hercegovina i metal muzika nisu baš dva pojma koja često idu zajedno. Skoro cijela priča oko bosanskohercegovačkog metala počiva na plećima zaostavštine Bombardera i par bendova iz tog vremena. Sve otada na dalje imalo je poneki bljesak u vidu Agonize, Toxic Death, Monument i još možda par bendova.

Ali da ne dužim više o sceni, ovdje je riječ o bendu Obskuritatem i njihovom albumu Vampirska Kakofonija. Ako su gore nabrojani bendovi bili vrh scene, onda je Obskuritatem najtamniji dio ambisa te iste scene. Album je izašao pod okriljem GoatowaRex izdavačke kuće iz Kine, oni malo upućeniji u underground black metal znaju težinu te kuće i albuma koje je ona kroz godine unazad izdavala. Balkan je definitivno bogatiji za jedan odličan black metal bend koji iza sebe ima dobrog izdavača ali i ono najbitnije – ima muziku koja je u samoj svojoj srži i esenciji čist underground black metal.

S rifološke strane, album je na tragu rifologije kakvu su imali bendovi poput Akitsa, Pagan Hellfire (naravno, subjektivno mišljenje). Bubanj je malo tiši ali se bez problema mogu čuti sporiji ritmovi kao i mid-tempo. Vokali variraju od najgorih vrisaka do skoro pa ritualnih napjeva. Da se razumijemo, naziv Vampirska Kakofonija odlično je pogođen, jer je to jedan od onih albuma koji zaista perfektno iskorištava “kakofoniju” i od nje pravi odličnu podlogu za svoju muziku i daljnji tijek albuma, sve do samog kraja. U ovom paketu dobivate skoro 45 minuta čistog audio crnila u najiskrenijoj formi black metala. Dvije stvari koje odstupaju od ostatka albuma su Trulež, Govno, Nihil i Crna Noć, A Još Crnja Jama. Jedan veliki plus ovog albuma je to što su sve pjesme napisane na domaćem jeziku. Balkanu manjka bendova koji rade “domaće” pjesme jer je većina naklonjena engleskom jeziku.

Bend pripada krugu Black Plague Circle zajedno sa bendovima Deathcircle, Niteris i Cave Ritual pa ako ste zaista fan najcrnjeg black metala, onda je ovo idealno za vas. Jedan veliki plus je vizualni identitet benda kao i albuma. Sve ono što je krasilo black metal žanr devedesetih, a danas samo nekolicina nosi taj barjak, sažeto je ovim izdanjem. Genijalan logo i crno-bijeli omot odmah vam govore da se radi o apsolutnom crnilu.

Odličan black metal album iz Bosne i Hercegovine svakako je vrijedan provjeravanja ako ste obožavatelji underground black metal pokreta. No, ako su vam Divlje jagode vrhunac glasnoće i agresivnog muzičkog izražaja, zaobiđite ovaj album u širokom luku.

Tekst: Knjaz Aleks