Recenzija: Nokturnal Mortum – Verity

8. Wild Weregild
  9. Lira
  10. Black Honey
  11. Night of the Gods
  12. Where Do the Wreaths Float Down the River? (Outro)
Izdavač: ORIANA MUSIC

NAPOKON! Uzviknuše ljubitelji slavenskog folka, blacka i svega povezanog sa tim govornim područjem. 8 godina čekanja! 8 GODINA se čekalo na novi album legendarnog ukrajinskog benda Nokturnal Mortum. Bend je to duljeg staža, jedan od najjačih na Ukrajinskoj black metal sceni uz bendove kao Astrofaes te Dub Buk. Širu publiku su pridobili izdavanjem albuma Weltanschauung te poslije njega The Voice oF Steel. Albumi su to izuzetno maestralna zvuka i ponosne atmosfere, ispunjeni odličnim riffovima, folk aranžmanom te vrhunskom produkcijom i konstrukcijom. Napokon, došao je Verity/Istina. Hoće li nas srušiti s nogu? Naravno! Kakvo je to pitanje?

Prekrasan cover koji asocira na zlatna ukrajinska polja čuva iza sebe kolekciju prekrasnih pjesama koje su doista bile vrijedne dugog čekanja. Intro, koji počinje, već tradicionalnim za ovaj bend, trubljama koje najavljuju bitku. Odlično uljuljkavanje u apsolutnu perfekciju koja slijedi. Prva pjesma, imena Molfa pokazuje da je to onaj klasični, bombastični Nokturnal Mortum na koji smo navikli. Sve je tu jasno. Bombastične klavijature, tradicionalni instrumenti, riffovi koji napadaju osjetila jedan za drugim. Prekrasno posloženo i koncipirano sa velikom dozom čistog talenta. Bend svojim zvukom nosi mnoge varijacije koje odlično pašu jedna uz drugu, a to je jedan od razloga koji ovaj bend odvaja od desetaka drugih folk metal bendova. Zvuk je distinktivno Nokturnal Mortum, distinktivno ukrajinski i prati ga ogromna količina šarma i identiteta. To ga čini vrlo pamtljivim, a same pjesme nevjerojatno lako ulaze u uho i ostaju u sjećanju dugo nakon što je album gotov. Važno bi bilo napomenuti kako je bend očito otkrio drevne tajne legendarnih bendova te je uspio doseći ono o čemu mnogi bendovi mogu samo sanjati, a to je da učine pjesmu od 9 minuta – prekratkom!

Od nekih zamjerki, spomenuo bih pomalo umjetni bubanj što je šteta ali razumljiva žrtva. Ovo je kompliciran i kompleksan album sa stotinama različitih varijacija i konstrukcija koje moraju biti slojevito poslagane da imaju smisla. Još jedna pohvala koju bih imao su neverojatno prirodni vokali. Knjaz je doista vokalist koji itekako zna što treba raditi i to sa puno stila, srca i energije. Kao takav, čini veliki plus ovoga, već ionako odličnog, albuma.

Sve u svemu, što reči više? Nokturnal Mortum je učinio nevjerojatan posao i zasigurno nebi smio razočarati fanove. Gomile različitih dionica sa brdom varijacija, mosh dijelovi, melankolični dijelovi, folka na bacanje. Svega tu ima i sve je zapakirano u tako prekrasan spoj i genijalnu produkcijsku kvalitetu i teatralnu izvedbu. Miješanja žanrova nisu čudna uopće, a sve je to učinjeno sa velikom dozom profesionalizma i brige za materijal. Ako ste fan Nokturnal Mortuma, definitivno poslušajte! Ostali isto jer garantiram kako će ovaj album ići na liste ponajboljih albuma 2017.