Recenzija: Mortuary – Nothingless Than Nothingness

7. Yesterdead
  8. K
  9. Morbid Existence
  10. Kingdom
Izdavač: Goregeous Productions
Godina: 2016

Mortuary, formiran u Nancyu davne 1989. godine definitivno spada među starijim death/thrash metal bendovima iz Francuske. Sa 4 albuma iza sebe i nastupima sa kultnim bendovima poput Coroner, Obituary, Hypocrisy njihov novi album  “Nothingless Than Nothingness” je vidjelo svijetlo dana 18.1.2016. kroz švedsku izdavačku kuću Goregeus Productions.

Prva stvar koja se može opaziti odmah u prvim minutama je energičnost koja ne prestaje kroz cijele 42 minute trajanja albuma. Od benda koji postoji sada 27 godina očekivali bi da su stali na loptu i snimili nešto možemo reći mirnije ili bi možda prošli na druge vode poput Carcassa sa Swansong-om ili Entombeda sa svojim Wolworine Blues albumom. Ovdje je situacija potpuno drugačija, Mortuary zvuči kao da im je ovo njihov prvijenac i pucaju skroz vaš stereo kao da nema sutra.

Oštra produkcija i još oštrije gitare skupa sa solažama bez naznake stanke. Uspješno kombinirajući dva podžanra deatha i tharsha mada osobno, ovo puno više naginje na death metal nego išta ali opet dodaje nekoliko upečatljivih elemenata thrasha poput nenormalnih solaža i ritmova koje ojačaju pjesme odmah u startu. Ovu formulu njeguju već jako dugo tako da s druge strane, zašto mijenjati konja koji pobjeđuje?

Vokal također je ovdje vrijedan pohvale, iako više naginje na thrashmetal podžarn odlično leži uz ostatak glazbe i vozi uz nasilnu brzinu pjesama u albumu. Stvar koja je najviše pala pod uho pod nazivom K, iako ima svojih brzih dijelova kao i ostatak pjesama, sadrži dosta progresivnih pa čak i akustičnih dijelova i ističe se u albumu jako dobro i pokazuje da bend može skladati i dobro smišljene pjesme s složenijim strukturama. Definitivno najbolja kao i najduža stvar u albumu. Pjesma koja je također poprilično vrijedna spomena je zadnja u albumu pod imenom Kingdom koja efektivno zatvara album i ostavlja dosta pozitivan dojam.

Ali, kao i svaki album koji se većinom oslanja na brzim ritmovima i blastbeatovima ima lošiju stranu da pojedine pjesme jednostavno ostanu nezapažene tj. ne ističu se pretjerano zbog manjka varijacija i ostavljaju dojam da samo popunjavaju minute unutar albuma.

Bez obzira na poneke zamjerke i nekoliko fillera, riječ je o još jednom vrlo solidnom albumu od strane francuskih veterana i dobar nastavak njihovog prijašnjeg albuma G.O.D. (Glorify our Destoyers)iz 2010. godine koji je također preporuka.

Piše:  Tomislav Debelic