Recenzija: Lostregos – Alzamento No Norte

Lostregos – Alzamento No Norte

1. Prologo
  2. Ouvidos do monte
  3. Nas treboadas do norte
  4. Ceibes das impías cruces
Izdavač: Damnatio Ad Bestias

Imao sam tu sreću šetati Galicijom, moj bend je svirao tamo, ali ono najvažnije u svemu tome je da sam imao priliku upoznati ljude iz tog kraja, pričati sa njima i doći do zaključka da se radi o ljudima koji su izuzetno ponosni na svoju istoriju, tradiciju i kulturu. Između ostalog, ovaj narod se ponosi i svojim muzičkim nasljeđem, što nas dovodi do benda Lostregos.

Četvorka iz gradića A Coruna, nastala tek prije dvije godine, iako su članovi benda već duže vrijeme aktivni na sceni, donosi mješavinu sirovog Black Metala i njegovog melodičnijeg ’brata’ i tradicionalnih dionica na jedan drugačiji način od onog na koji sam navikao kroz godine praćenja njihovih zemljaka Xerion (ako ste pratili moje recenzije i poslušali moje preporuke, pa vam se još i svidjelo to što ste čuli, znate o čemu pričam). Iskustvo članova se itekako osjeti u ’čistijim’ Black Metal dionicama. Vrsno slaganje hladnih rifova i skladne promjene ritma svakako podsjećaju na najsjajnije momente žanra, vještina korišćenja lead gitare pojačava atmosferu, vokal je na zavidnom nivou, pritom dovoljno promjenjiv da se osjeti emocija dok priča o nekim starim, boljim vremenima, bas gitara je jasno postavljena u cjelokupnoj zvučnoj slici… Ono na čemu bi momci morali poraditi u narednom periodu su akustični pasaži koji, iako sami po sebi veoma dobro osmišljeni, djeluju nespretno uvedeni u pjesme. Ne uzimam im to ni za preveliko zlo, ipak se radi o debitantskj snimci, jer jednostavno vjerujem da će to već na sljedećem izdanju zvučati mnogo tečnije, te da ćemo kroz par godina govoriti o ovom bendu u superlativima. A tko zna, možda za sto ili dvjesta godina neki tadašnji muzičari budu o Lostregos i njima sličnim bendovima pričali kao o jednom važnom dijelu kulturnog nasljeđa prelijepe Galicije.

Ovaj EP se još uvijek vrti u mom stupu, a ja sam barem mislima opet u Galiciji. Morati će za sada ovaj CD da posluži, ali rečima legendarnog Austrijanca: ’Vratit ću se’. A vi, nabavite, poslušajte, a što da ne i prošetajte.