Recenzija: Kontinuum – Kyrr

4. Kyrr
  5. Undir Punnu Skinni
  6. Lone
  7. In Shallow Seas
  8. Red Stream

Izdavač: Candlelight Records

Zanimljivih bendova ima svugdje. Svaki kutak svijeta nudi nešto u vidu zanimljiva zvuka, neki više, neki manje. Međutim, većina, za metal netradicionalnih, zemalja i nije pretjerano poznato običnom slušatelju. Album koji danas recenziram je Kyrr, Islandskog post-black benda Kontinuum, već otprije poznati toj mističnoj ”post” ekipi, a ovim albumom ciljaju i na malo širu publiku drugačijim zvukom u odnosu na njihov debut.

Odmah što upada u oči je i više nego dobar cover artwork koji savršeno paše uz tu melankoličnu, pa čak i lagano depresivnu post-black priču. Kratak ambijentalni intro i riffom lijepog tonaliteta i pogođene produkcije počinje prva stvar imena Breathe. Ubrzo pjesma ulazi u stabilan rock ritam popračen bassom i dolazimo do prve velike promjene u odnosu na prvi album, a to su clean vokali. Ovaj album je čak i za taj post-black svijet, relativno ”mekan” te podsjeća na francuski Amesoeurs. Breathe u svojih 6 minuta zadovoljava. Nastavljamo sa I Huldusal koji nastavlja tu melankoličnu atmosferu te je generalno sporija stvar, ali se na intervale mijenja ritmički. Nažalost, pjesma sama po sebi postane pomalo naporna nakon nekog vremena te bi joj koristilo da je mrvicu kraća, barem 4 minute umjesto 6 minuta. Većina ostalih pjesama uspjeva u naumu da čitatelja obavije u atmosferu hladne melankolije prezentirajući drugačije formule izvođenja pjesme. Hlidargotu Heimsveldi npr. ima odlično pogođenu solažu pri kraju pjesme koja dolazi kao naručena poslije vrlo solidnog build upa. Naslovna pjesma, Kyrr, svojim tonovima malo drugačiju atmosferu, ali je prilično pravocrtna, ne odmičući se od glavnog riffa previše. Undir Punnu Skinni je filler materijal te, iako počinje sasvim dobro, ostaje prilično nezanimljiva tijekom svojih 5 minuta. Osjeća se build up u pjesmi koji nažalost vodi u prazno te pjesma završava prilično nedorečeno. Slijedeća pjesma, Lone, je ambijentalnog tipa. Prve dvije minute su samo lagani ambijentalni zvukovi koji ostavljaju dojam snježne oluje koji se na vrlo nježan način pretvaraju u akustični instrumental popračen daljnjim ambijentalnim efektima. Pjesma, kao takva, služi kao odličan intro za slijedeću pjesmu imena In Shallow Seas koja je zasigurno ”najžešča” na albumu i najsličnija Kontinuumu kakav je bio prije. Riffovi su još uvijek spori ali su mnogo mračnije atmosfere te rade odlično u kombinaciji sa vokalnim izvođenjem. Konačno, dolazimo do završnice albuma imena Red Stream koji započinje vrlo stabilnim riffom koji cementira atmosferu na mjestu. Vidi se da su na ovoj pjesmi dali najviše truda jer je ispunjena sa nekoliko odličnih promjena ritma i ugođaja te završava sa odličnim zajedničkim vokalima te cijela instrumentalizaciju u pravom trenutku zatihne, zatvarajući album sa 20-tak sekundi ambijenta snježne oluje.

Sve u svemu, Kyrr je podosta dobar i zanimljiv album. Ako ste kojim čudom bili fan Kontinuuma prije, mogla bi vas iznenaditi promjena stila koji više cilja na post rock svojim izvođenjem, nego na black. Svejedno, atmosfera je na mjestu te je album generalno lagan za slušanje i ne traži nekakve pretjerane analize, što je bend najvjerojatnije i htio učiniti, a u tome su i uspjeli. Preporuka ako vam treba nešto lagano da malo opusti ove vruće dane.