Recenzija: Khephra – I 9 Volti Del Demonio

10. Il cacciatore della notte
  11. La saponificatrice
  12. Green River Killer
  13. Compassionevole crudeltà
  14. Prologue (Waiting for His Coming) (Evol cover)
Izdavač: War Kommand Records

Nitko nikad neće uspjeti da mi objasni kako je moguće da Italija, zemlja toliko bogate historije (o umjetnosti da ne govorim), ima kvalitetnih Metal bendova dovoljno za prebrojiti na prste. Čak ni u žanru koji su praktično izmislili Rhapsody nisu bili bogati. O ekstremnom Metalu da i ne govorim.

Upravo sa Apeninskog poluotoka dolazi nam Khephra. Gotovo nestvarno djeluje činjenica da ovaj sastav postoji od 1993. godine, a da im je ovo tek treći album u karijeri. Često se ovakav ’nedostatak’ pravda predanim radom i željom da se rjeđe izda kvalitetan materijal umjesto češćeg prosjeka. Problem je u tome da je ovaj album upravo taj prosjek na koji se, u slučaju Talijana, čekalo 4 godine.

Preko sat vremena Black Metal svirke je previše čak i sa kvalitetnijim albumima. Da budem jasniji, problem sa ovim bendom je u činjenici da nemaju dovoljno ideja da izguraju ovoliko dugačak materijal tako da već na polovini izdanja postaje dosadno. Khephra svodi svoj Black Metal na standardnu priču. Brzi i nešto sporiji ritmovi, hladne gitare, vrišteći vokali (sa rjeđim ’clean’ dionicama) i tekstovi (koliko sam ja uspio svojim skromnim znanjem Talijanskog jezika razumjeti) posvećeni serijskim ubojicama (ne skroz originalan koncept, al ne baš ni težak kliše). Ono malo originalnijih ideja koje su imali, nešto melodičnijih rifova i solaža, kao i poneki prelaz na bas gitari, su nekako ’vještački’ nadograđene, pa se dobija utisak da je baš na brzinu nabacano. U suštini sirov Black Metal upakiran u sasvim prihvatljiviju produkciju (mada ima viška basa, al to je već manji minus). Nisam upoznat sa prethodnim radovima ove grupe, tako da je moguće da je stvar samo u ’zamoru materijala’, te da ovi momci polako gube inspiraciju poslije tolikih godina provedenih na sceni.

Bilo kako bilo, Khephra je iznjedrila novi album. Siguran sam da bend sa tolikom tradicijom ima svoju bazu fanova koji će navaliti na ovo izdanje. Možda će čak i nekom tvrdokornom fanu Black Metal zvuka ovo biti sasvim dobro izdanje. Meni se lično ovo vrti oko tog prosjeka, ponegdje malo iznad, pa malo ispod.