Recenzija: Infest – Addicted To Flesh

5. I Bring You War
  6. Nailed to Your Spine
  7. Stigmatized
  8. The Blind One Leads the Way
  9. The Awakening Failed
Izdavač: Defying Danger Records

Sećam se prijateljskog razgovora koji sam pre 6 ili 7 godina vodio sa dvojicom prijatelja, a čija je tema bila novi Infest album. U to vreme spremao se treći po redu album. Jedno od centralnih pitanja je bilo do kog trenutka će Infest gurati svoju, već tada prepoznatljivu, priču i uspevati da ostane svež i pre svega zanimljiv fanovima. Složili smo se da Infest svira možda i najzatvoreniju vrstu Metal muzike, te da je pred njima izuzetno kompleksan zadatak. A oni, eto, doterali do petog albuma i još uvek teraju po svome. Ali…

Svi već znamo da Infest svira Death/Thrash Metal. Svi znamo da je u pitanju pretežno brza muzika, već smo navikli na Vandalov čvrst growl, precizno zakivanje Zombie-a, rifove u maniru Thrash Metal velikana. I sve je tu, nije se izgubilo, ali je podignuto na viši nivo. Dramatično ritmičnije numere koje na pravi način prezentuju sav raskošni talenat ritam sekcije koja kao da je godinama bila hermetički zatvorena unutar granica žanra i sada konačno ’puštena sa lanca’. Infest je i dalje čvrsto oslonjen na gitarski rif koji je nosilac svake numere, ali su iste sada obogaćene odličnim ’lead’ deonicama koje zahvaljujući već spomenutoj ritam sekciji ne oduzimaju na brutalnosti materijala. Kratke, ali efektne solo deonice su već prepoznatljiv deo svakog Infest materijala.

Gotovo blasfemično zvuči podatak da je na dve pesme svoj atmosferični vokalni otisak ostavio gospodin Kozeljnik. Pomisliće mnogi (a mislio sam i ja) da je u pitanju nespojiva kombinacija ovakva dva vokala, ali ti momenti zvuče toliko prirodno da se ja iskreno nadam da će se ta saradnja nastaviti i u budućnosti. Još jedan gost na vokalu je gospodin Ronnie Ripper, pevač i basista Švedskog sastava Turbocharged, ali to je već očekivanija saradnja, obzirom na prijateljske odnose dva benda (uskoro kreću na drugu zajedničku turneju), ali i na slične glasovne mogućnosti. Kad govorim o vokalnoj izvedbi treba naglasiti i nešto češću upotrebu pratećih vokala nego što smo navikli, ali su i oni ’spakovani’ tako da olakšaju publici na koncertima da se uključi u pesmu.

Infest je, pre svega, brz i brutalan. Kao što je oduvek bio. Infest, međutim, pokazuje da može da bude dosledan, a da ne bude dosadan. Baš to je karakteristika velikih bendova, a Infest je odavno sazreo u jedan od njih. Prvom prilikom, pravac na koncert, a u međuvremenu nabaviti disk i odvrnuti dok i komšije ne nauče napamet. Svaka čast!