Recenzija: Graveyard – … For Thine Is The Darkness

13. Threshold VI
  14. The Womb of the Desert
  15. Threshold VII
  16. Son of the Aeon / Sun of the Daemon
  17. AlqabrAl’Abdi
Izdavač: War Anthem Records

Novi Graveyard album je napokon stigao! Komotno mogu reći da je veliki broj fanova širom svijeta jedva dočekao kraj travnja/aprila. Graveyard je bend sa zavidnim stažom na sceni i već prebogatom diskografijom u kojoj se posebno izdvajaju brojna split izdanja sa raznim manje ili više poznatim bendovima. Uz to, Graveyard je bend koji raste i razvija se tokom cijele karijere, pomjera i rasteže granice žanra, čini se, kako poželi, a pritom svaki put pogodi pravo u centar. Graveyard je klasičan “old school” Death Metal zvuk do te mjere obogatio da je sada već od prve note jasno koji je bend u pitanju, a da pritom ni trunke sumnje nema da je i dalje u pitanju isti taj Death Metal koji sviraju od starta.

Ovi Katalonci u biti sviraju melodičan Death Metal, kakav je krasio stare Švedske bendove, međutim upliva tu ponegdje i poneka dionica iz repertoara starih majstora sa Floride. Ono što karakterizira Graveyard je prije svega podređenost atmosferi što je upravo ono što ih izdvaja iz mora drugih bendova sličnog žanrovskog opredjeljenja. Kad pričamo o atmosferi moramo se dotaći tekstualne inspiracije za ove himne, a u pitanju su dijela još jednog majstora, imenom, Howard P. Lovecraft-a. Ako ste nekada pomislili kako bi zvučao soundtrack za njegova dijela, evo odgovora. Upravo kao što se Lovecraft u svojim djelima opredjeljivao za opisivanje atmosfere koja okružuje situaciju u kojoj se njegovi junaci nalaze, tako je i ova petorka podredila Death Metal briljantnoj atmosferi. Izdanje je obogaćeno ponekom bliskoistočnom melodijom, savršeno inkorporiranom u Death Metal dionice, brojnim akustičnim interlude momentima koji uvode u narednu kompoziciju i služe kao kapije u nove prostorije u kojima, opet, neki novi, još neotkriveni horori vrebaju iz mraka.

Ovo nije album za jedno ili dva slušanja, iako ćete se već na prvo slušanje, bez sumnje, zaljubiti u njega. Ovo je disk koji se pušta na “repeat” i koji će vam svakim obrtom otkriti nešto novo, neku novu notu, neki novi briljantan rif, solažu, novu dimenziju kroz koju još niste prošli.

Ludi Katalonac Julkarn i njegova skupina sinova eona i dalje hoda mračnim tunelima nastalim prije nego što je vrijeme počelo teči!

Tekst: Miloš Šebanj