Recenzija: Funebria – Dekatherion: Ten Years of Hate & Pride

7. Aeon of Tyranny
  8. Azag (The Crown of Void)
  9. Cult of Cosmic Destruction
  10. Tormento

Izdavač: Satanath Records / Darzamadicus Records

Što pomisli Underground manijak kad mu neko kaže Black-Death Metal iz Venecuele? Pomisli se odmah na klasično južnoameričko crnilo i divljačko zakucavanje. E, ovdje to nije slučaj.

Bend pod imenom Funebria, iako dolazi iz Venecuele, zvučno je potpuno posvećen europskim predstavnicima žanra. Od prvog trenutka druge pjesme (prva je intro), ovdje se čuje sve što je bendove poput Belphegor, Dark Funeral i slične učinilo velikima. Ubilački brzi riffovi, surove vokalne dionice, mitraljez za bubnjevima… Da ne bude zabune, mogu momci i usporiti malo, ali nikako omekšati. Sporiji dijelovi su vrlo promišljeni, ubačeni točno gdje treba, traju taman koliko treba i unose raznovrsnost koja vam ne dozvoljava da se opustite ni na trenutak, što je odlično računajući da većina bendova lako upadne u tu zamku. Veoma suptilan upliv klavijaturnih semplova u pojedinim momentima samo zamračuje ionako mračnu atmosferu albuma. Možda bi se moglo reći da ponekad zafali makar kratka solaža da začini stvar. Ako ne vjerujete, poslušajte bonus pjesmu “Tormento” i shvatit ćete.

Tekstualno je bend okrenut, posljednjih godina veoma popularnom “anti-kosmičkom” kontekstu, ali i taj segment savršeno uklapaju u zvučnu sliku. Nepošteno bi bilo ne spomenuti i sjajna vizualna rešenja za booklet. U njemu nalazi sve što dolazi i do vaših ušiju.

Možda ovaj album nije najbolji na svijetu (sigurno je najbolji iz Venecuele koji sam ja čuo), možda će neki reći “sve se to već čulo i vidjelo”, ali je “Dekatherion” svakako daleko iznad prosjeka i zaslužuje svu moguću pažnju štovatelja žanra, a bend ako ovako nastavi, čemu se iskreno nadam, može u budućnosti očekivati daleko više od lokalne podrške koju, siguran sam, već uveliko imaju.

Piše: Miloš Šebalj