Recenzija: Exorcist – Nightmare Theatre

12. Riding to Hell
  13. Queen of the Dead
  14. Lucifer’s Lament
  15. The Banishment
Izdavač: Cobra
Godina: 1986

Svi vole loše horror filmove, to je nepobitna činjenica. Čak i oni koji ih ne vole, zapravo ih vole samo ne žele priznati. U isto vrijeme, povijesna činjenica: Dio članova Virgin Steela je nekoć davno imao nekoliko bendova pod lažnim imenima. Što to ima veze sa lošom horor filmografijom? Ima i više nego što mislite. Danas na ROTLR repertoaru imamo legendarni album Nightmare Theatre od Exorcista, jednog od mnogih bendova koje je Virgin Steele koristio kao pseudonim. 1986 je izašao taj njihov jedini album. I jao, kakva albumčina to jeste.

Album počinje vrlo ambijentalnim uvodom pjesme Black Mass. Jeziv govor i jeftini synth efekti koji su direktno preuzeti iz kakvog lošeg hororca se samo pretoče u vrlo stabilne speed metal riffove. Cijeli album je takav, prepun atmosfere i šarma kakav se obično nalazi u najcheesy hororcima, a opet je sve izvedeno sa tako kvalitetnom glazbenom podlogom. Ipak je ovo Virgin Steele ekipa o kojoj pričamo, a ako netko zna svirati, onda su to oni. Riffovi, odlične solaže, sve je tu! Stvari kao što su Queen Of The Dead, Black Mass, Death By Bewitchment i mnoge druge se diče odličnim riffovima i prepuni su očitih utjecaje sve više rastuče thrash metal scene. Ako bih morao uspoređivati ovaj album sa drugim bendovima, rekao bih da je ovo odlična kombinacija over-the-top humora Piledrivera, brzina Destructiona, okultni tekstovi ala Venom i teatrike najsličnije W.A.S.P.-u. Sve u svemu, album uzima sve što je dobro i cheesy u 80-tima i zaokružuje te elemente savršeno.

Loših strana generalno i nema nego su opet više osobne prirode. Naveo bih možda produkciju vokala koji su miksani pomalo nekonzistentno. Naveo bih još i činjenicu da je skoro pola pjesama samo hrpa različitih introa od minute i manje. To pridonosi atmosferi , definitivno, i dobar su dodir koji pridonosi osobnosti albuma ali ih ima mrvicu previše. Napokon, možda i najveći problem je taj što je ovo jedini album koji je Exorcist napravio, a kasnije nije dobio nikakva reizdanja pa je pomalo zeznut za pronaći ako volite svoju glazbu u fizičkom obliku.

Sve u svemu, ovo je jedan odličan album. Kao što sam rekao na početku, ovo je na razini onog campy horor filma kojeg volite pogledati jer je necjerojatno zabavan, bez obzira što je prepun klišeja. Ako ste fan Virgin Steelea, starih spidara, first wave blacka ala Bathory i sl. nećete pogriješiti uopće sa ovim albumom. Blogovi su ga puni pa se može lako skinuti. Originalni izdavač, Cobra Records je odavno propao pa ne šteti nikome. Preporuka.

GLAZBA: 4.6/5

OMOT: 4.5/5