Recenzija: Emir Hot – Beyond Rock

4. Put Do Pakla
  5. Ljubav Će Se Snaći I Bez Nas
  6. Čedna Gradska Lica
  7. Synergy (feat. Tina Hristova)
  8. Ljubav Će Se Snaći I Bez Nas (unplugged)
Izdavač: Samostalno izdanje

Emir Hot nije poznat kao najproduktivniji muzičar. Barem kada je u pitanju izdavačka delatnost. Sa druge strane, ono po čemu je itekako poznat je da svoje ime ne stavlja na bilo šta. Debitantskim solo albumom, objavljenim pre gotovo deceniju, postavio je visok standard. Čak osmislio kompletno novi žanr, sada već čuveni, Sevdah Metal. Tada mi je album odjeknuo kao bomba, te sam nešto slično očekivao i sad. Nešto slično sam i dobio.

Album ’Beyond Rock’ je dosta više ’straight forward’ nego njegov prethodnik. U manjoj meri su korištene lokalne etno melodije, dok se više prostora dalo čistokrvnom Heavy Metal zvuku, prošaranom Progressive elementima. Emirova virtuoznost u rukovanju gitarom, nikada nije dolazila u pitanje, pa ni sada. Briljantne solo deonice ne dozvoljavaju pitanja. U tom pogledu, Emir ne dozvoljava da njegove deonice ’vladaju čeličnom pesnicom’ poput mnogih drugih virtuoza na 6 žica. On se mnogo više bavi osećajem koji nosi kompozicija. Baš u tome mu mnogo pomaže fenomenalan vokal koji svojom bojom podseća na Bijelo Dugme, ali donosi čvrstinu koju ni jedan pevač pomenutog benda nikad nije imao. Klavijature na tragu Deep Purple, iz najboljih dana, doprinose pompeznosti zvuka, posebno u prvoj i šestoj, dok u trećoj numeri na albumu prerastaju u pravu oluju. Kad već pominjem pesmu ’Sanjam’, u pitanju je… Ne, nemam reči za tako nešto. Poslušati obavezno! Kao uostalom i pravu Sevdah Metal simfoniju ’Synergy’. Jedina mana koju ja mogu naći ovom albumu je blaga nekonzistentnost ispoljena upravo u tome da se između takve dve himne nalaze upravo te tradicionalnije Metal numere koje su tek blago prošarane Emirovim prepoznatljivim zvukom, uz jednu pravu baladu. No, uzimajući u obzir da se i u takvim pesmama Emir odlično snalazi i ume napraviti pravi hit, ne želim ni tu šarenolikost uzeti za zlo. Uostalom, Emir Hot je vremenom postao poznat po tome da ne priznaje muzičke granice, već ih sam stvara.

Sačekati još deceniju na sledeći album… Deluje mnogo daleko, ali ako ćemo čekati još jedan ovakav album, vredeće. Svim ljubiteljima Metal zvuka sa ovih prostora, ovaj album je obavezna lektira, a što se tiče sveta, vreme je da se i on upozna sa ovime. Uostalom, dosta smo mi kaskali za njima, sad je na njih red.