Recenzija: DevilDriver – Trust No One

7. Trust No One
  8. Feeling Un-god-ly
  9. Retribution
  10. For What It’s Worth
  11. House Divided (Bonus Track)
  12. Evil On Swift Wings (Bonus Track)

Trust No One – ne vjerujte nikome! Prikladno ime za novi, 7. po redu album američkog melodic groove death metal benda DevilDriver. Iza sebe imaju već bogatu diskografiju punu žestokih riffova, divljih bubnjeva i snažnih, oštrih vokala iza kojih stoji Dez Fafara, bivši pjevač Coal Chamber-a. U usporedbi s ostalim albumima, Trust No One je daleko superiorniji što se tiče glazbene pozadine i kvalitetne produkcije s još izraženijim, vrištećim i melodičnijim gitarama. Naime, riffovi, pa čak i sami naslovi pjesama već ukazuju što slušatelj može očekivati od benda I albuma. I vjerujte mi, DevilDriver nadilazi svaka očekivanja.

Albumu sam isprve, pristupio veoma skeptično, s velikom dozom opreza, prvenstveno jer sam fan benda, ali taj oprez je nestao već nakon prve pjesme koja me uvela u cijeli novi svijet. Prva stvar koju sam primjetio je povećani broj melodičnih riffova koji ovaj bend čine unikatnim. I dalje se radi o inovativnim riffovima koji se samo preklapaju jedan u drugi, baš kao kombinacija pekmeza i margarina. I dalje je ovdje riječ o groove metalu, ali u usporedbi s prijašnjim stvarima i albumima, Trust No One je prepun novih melodija koji pridodaju posebnu atmosferu i bend podižu na višu razinu. Prvih par pjesama bi novim slušateljima možda bilo teško za “prožvakat”, ali album počinje dolaziti do izražaja kada Daybreak krene svirati. Pjesme postaju življe i žešće, pa, ako ste kojim slučajem zaspali slušajući prvi dio albuma, zagarantirano vam je da će vas ostale pjesme probuditi, razbuditi i natjerati vas da krenete mahati glavom toliko jako da ćete porušiti sve stvari koje se nalaze 10m od vas. Uredu, šalu na stranu, kada se u pjesmi pojavi takav trenutak gdje se poklope bubnjevi koji siluju duplu bass pedalu, Dezov simboličan vokal i žestoki riffovi na gitarama s melodičnim dionicama, zbilja se osjeti uloženi trud, vrijeme i rad na svakoj od pjesama. Izrada albuma trajala je 3 godine i dosta toga je uloženo u njega počevši od samih tekstova od koji se većina njih bazira upravo na nepovjerenju i opasnost vjerovanja nekome te izdaji, (cover albuma to savršeno prikazuje) pa do glazbe, znatno se može osjetiti razlika između recimo Prey For Villians ili Winter Kills albuma. Doduše, može se osjetiti oslabljeni glas Dez-a ali to će primijetiti samo oni koji prate bend već godinama. Na pitanje mogu li preporučiti ovaj album fanovima DevilDriver odgovorit ću s jednim velikim DA. DevilDriver je nadišao neke probleme koji su se mogli pronaći na nekim od prijašnjih albuma kao što su repetitivnost i neinspirirani riffovi zbog kojih se umanjivao broj preporučenih pjesama za slušanje. Svaki fan DevilDrivera će ovdje pronaći nešto za sebe te mislim da će cijeli album doći na playlistu prikladnu za vožnju autom ili slušanjem prilikom putovanja u tramvaju. Mogu li album preporučiti nekome tko nikad prije nije čuo za bend? Odgovor je također DA. Ako ste fan brzih, žestokih i melodičnih riffova koji će vam protjerati krv u venama i podići adrenalin, kompleksnih solaža zbog kojih ćete biti ljuti sami na sebe jer vam gitara samo skuplja prašinu i bubnjeva koji pojam silovanje podižu na jednu prihvatljivu razinu, onda je DevilDriver s svojim albumom Trust No One pravi odabir za vas. Također, ako vas je netko naljutio i želite naći nekakav ispušni ventil, definitivno ćete ga moći pronaći u glazbi s kojom ćete izbaciti sve ono negativno i tekstovima koji će probuditi onog manijaka koji se skriva u vašoj podsvijesti.

Tekst: Filip Matan