Recenzija: Deisidaemonia – Khthonian Hymns

4. Prometheus Disciples
  5. Khthonian Hymns
  6. Primal Force Arrival
  7. Towards the Horizon
  8. Passing the Acheron
Izdavač: Old Temple / Metal Throne Productions

Grčka je imala svojih par Black Metal minuta slave. To se produžilo na 6, 7 i tako redom sada već dvadesetak godina. Ipak, za sve to vrijeme stiče se utisak da se nisu pojavili dovoljno dobri nasljednici već etabliranih imena, a i rijetki pokušaji poput ovog, često su se i završavali poput ovog.

Deisidaemonia je novo ime na Grčkoj sceni koje upravo debitira ovim snimkom. U pitanju je one-man bend što već samo po sebi pali crvene lampice u mojoj glavi. Već iz uvoda možete zaključiti da je ovdje na djelu Grčka verzija Black Metal zvuka, što međutim nije baš najtočnije. Gospodin koji se predstavlja kao Deisidaemon (a i zašto bi drugačije) je pokušao iskombinirati Skandinavske i Grčke utjecaje, kao i sotonističku i starogrčku tematiku (čak i u istim pjesmama?!?) i pritom dobio efekt u našem narodu poznat kao ’smuti pa prospi’. Da se razumijemo, nije da ovaj disk baš vrijedi koliko prosječan frizbi. Na primjer, druga po redu numera “Hades Awake” je nešto što Rotting Christ neuspješno pokušava napraviti posljednjih deset godina. Slično i sedma po redu “Towards the Horizon”. Sa druge strane, naslovna pjesma zvuči kao da je “pobjegla” sa “Reinkaos” albuma benda Dissection. Posljednja pjesma na CD-u je nekako “promakla” na ranijim radovima Emperor-a. Solidna količina odličnih rifovskih rešenja se lako izgubi u toj cijeloj ne konzistentnosti i dobivamo album koji više liči na kompilaciju nekoliko bendova nego na izdanje jednog. Ovdje valja istaknuti da je sa čiste strane glazbenika sasvim jasno da se radi o izvrsno tehnički potkovanom muzičaru, čak i pristojnom kompozitoru koji ipak mora ili da odluči u kojem će smjeru krenuti ili da poradi na aranžerskim sposobnostima i da bolje uskladi, očigledno, brojne uzore.

Sama pomisao da je ovo izdanje građeno skoro 7 godina dovodi do pitanja možemo li očekivati više od ovog projekta u budućnosti. Ja ću ostati vječiti optimista, a vrijeme će pokazati koliko sam bio u pravu.