Recenzija: Clan – Klanica

6. Naši životi
  7. Hotline
  8. Čuvari dna
  9. Čelična jetra (Vlada Staklenac)
  10. Haos oko nas
Izdavač: Taurunum Records

Evo još jednog primera kvalitetnog marketinga koji obavlja Taurunum Records. Ovoga puta u pitanju je projekat iza koga stoji vlasnik izdavačke kuće, a kako obavlja posao za druge, tako mora obaviti dobar posao i sam za sebe.

Clan je diskografski mlad bend, iako postoji već preko decenije. Kako sami navode, trebalo im je vremena da reše šta žele i kako to da postignu. Prošle godine se pojavio debi album, a sada na svetlo dana izlazi i prvi živi snimak benda. Iako sniman na nekoliko koncerata, tonski je dobro ujednačen tako da se dobije utisak da se sluša isti koncert sve vreme.

Ovaj sastav izvodi muziku koja najviše podseća na Ritam Nereda, odnosno Metalizirani Punk. Možda i obrađeni Exploited može da posluži kao poređenje, mada ne toliko koliko Novosađani. Osnovicu zvuka ovog benda čine jednostavni ritmovi, srednjeg ili bržeg tempa, kao i agresivni rifovi. Vokal takođe vuče na stranu Ritma Nereda, grub i agresivan kakav i mora biti da bi verno dočarao tekstove (uglavnom) kritički nastrojene prema društvu u kome živimo. Jedina numera koja donekle iskače iz celog koncepta je šaljiva ’Čelična jetra’. Kratke gitarske solo deonice krase gotovo sve pesme, međutim, ponegde deluju previše isforsirano, mada je sasvim moguće da je to više do sirovog snimka nego do samog izvođenja. Posebno kada se uzme u obzir da je rifovski rad ovde sasvim dobro obavljen. Kad sam se već dotakao kvaliteta snimka, treba istaći da stvar i nije toliko loša. Snimak jeste sirov, kakav i treba da bude, ali dovoljno dobar da se čuje svaki instrument, negde manje, negde više, ali uglavnom ne remeti slušanje.

Na žalost, nisam imao prilike da čujem studijske snimke ovih pesama. Nisam imao prilike ni da čujem ovaj bend uživo. Nezavisno od toga, siguran sam da u studiju sa kvalitetnijom produkcijom ovo zvuči još malo bolje, a verovatno je i uživo veoma zanimljivo, posebno imajući u vidu imidž koji ovo momci koriste. U svakom slučaju potrudiću se da ispravim oba propusta, što i vama preporučujem.