Recenzija: Chaosium – Let The Whole World Bleed

7. Cannibals Revelry
  8. All Safety Mutates
  9. No Quarter
  10. The Brood of Vipers
Izdavač: Miner Recordings
Godina: 2015.

Poslije EP-ja jednostavno nazvanog MMXV, po godini objavljivanja, thrash-death metal bend Chaosium iz Jagodine je svoje fanove obradova svojim prvencem Let The Whole World Bleed objavljenim za izdavačku kuću Miner Recordings. Osnovan kao projekat članova jagodinskog benda Alister, Chaosium je od osnivanja postao sila na koju jednostavno morate računati.  Ne znam da li ovaj bend još uvijek ima spomenuti status “projekta članova jagodinskog benda Alister” ali ozbiljna priča najavljena na EP-ju je postala toliko ozbiljna da će se o Alisteru uskoro samo pričati.  Ali da ne proričemo budućnost za koju ne želimo da se ostvari…

Već prvi singl koji je skinut sa albuma, naslovna numera “Let the Whole World Bleed” je najavio pakao, a ništa manje nismo dobili sa izlaskom albuma. Sve puca na sve strane od beskrupuloznih rifova, genijalno osmišljenih aranžmana, kristalno jasne produkcije, fantastičnog zvuka bubnjeva koji naprosto plijeni i tjera vas da skačete, takvog glazbeno utegnutog pakiranja da puca po šavovima.  Album je inače snimljen u Bleeding Freedom studiju u Kragujevcu, po budnim okom Stefana Kovačevića (Forever Storm), koji je napravio kompletnu produkciju, inženjerski dio, miks i master. Stefan se čak pojavljuje i kao gost sa soloom u pjesmi “The Tyrany”, uz bivšeg člana benda Nikolu Pavićevića koji sa svojim solažama gostuje u pjesmama “All Safety Mutates” i “Malicious Design”. Kao autori glazbe se potpisuju Igor Miladinović (gitara) i Ivan Petrović (bas i vokal), dok je za tekstove bio zadužen Miroslav Milutinović.  Odličan cover-art, koji se idejno naslanja na cover art EP-ja, je odradio Slobicus Domicus u svom studiju Art of Doom.  Uz spomenute Igora i Ivana u bendu su još i Aleskandar Živković na drugoj gitari i Ivan Dulić za bubnjevima.

Let The Whole World Bleed je fantastičan album, i jedan na koji se Miner Recordings definitivno treba ponositi.  Već od prvih taktova pjesme “Letthe Whole World Bleed” koja i otvara album, vama je odmah jasno da se na jagodinskoj metal sceni nešto mnogo dobro događa.  Bez nekih priglupih introa, koji često služe samo za podizanje atmosfere, Chaosium je raspalio iz svega što ima u svom arsenalu. Prvih nekoliko taktova vam daju utisak nekog kratkog sound-checka a onda dvojac gitara počinje da plete mrežu od rifova u koju se saplićete i koja vas zarobljava. Bubanj (da li sam već rekao da je genijalno odrađen) je tako punog zvuka da me je zalijepio za fotelju u kojoj sam sijedio. Ivan sa svojim vokalnim stilom na granici između thrasherskog harsh vokala i deatherskog punog growla para svoje grlo i siluje svoje glasne žice, ali baš onako ljudski. Njegov vokal nevjerojatno podsjeća na vokal Thomasa Lindbergaiz benda At the Gates.  Thrasherski ritam pjesme osigurava šutke gdje god se ova pjesma bude izvodila uživo.  Stvarčina, nema što.  Za njom slijedi nemanje ubitačna pjesma “Eradicate” koja svojim mid-tempom nagoni na headbangovanje sve dok vam se glava ne odvoji od svoje osnove na ramenima.  “Malicious Design” je još jedna stvarčina koja vješto manevrira između bržih i sporijih dionica čineći ove prve tri pjesme vrlo zanimljivim materijalom za slušanje. Solaže odsvirane perfektno svjedoče o moći duple gitare, ali svakako i o glazbenoj potkovanosti Aleksandra Živkovića, koji prebire po žicama, a što god izađe kao proizvod njegovog prebiranja je tako dobro odrađeno da sigurno stavlja Igora u sam vrh metal scene u regiji kada je u pitanju gitara. “I am the Face of Death” je pjesma zloslutnog naslova i isto tako zloslutnog početka, odsvirana u sličnom tempu kao i njene prethodnice, ali sličnost je samo u tempu. Glazbeno, ona je još jedno carstvo genijalnih rifova i sabijačkih bubnjeva. Do sada je već svima jasno primjetan utjecaj benda At the Gates i cio Gothenburg zvuk na glazbu ovih jagodinskih metalaca.  Pjesma “The Tyrany” je pravi glazbeni dragulj, ali ne u smislu da je najbolja na albumu, nego da je dragulj među draguljima dobrih pjesama kojih je ovaj album prepun. Onda dolazi pjesma “Dagon” u kojoj na početku Ivan koristi najbrutalnije vokale koje sam ja čuo da ovaj čovjek može da proizvede.  Aranžmanski veoma zanimljiva, kao i svaka od prethodnih, tako da čini da, dok slušate album, imate utisak nekog prirodnog toka gdje vas svaka pjesma prosto uvodi u sljedeću.  Brže dionice u ovoj pjesmi najavljuju žrtve pred binama gdje god se Chaosium bude pojavio. “Cannibal’s Revelry” ne dodaje ništa dosadašnjem receptu, ali predstavlja još jednu prirodnu stepenicu koja kao da je najavljena u prethodnim pjesmama.  Ova pjesma čini da imate utisak da ste na nekom ludom rolercosteru koji vas vrtoglavom brzinom vodi pravo u pakao, a vi uživate u naletu adrenalina koji vam stvarno topi mozak.  “All Safety Mutates” vas zabija u pod i uvodi vas u “No Quarter” koja služi kao uvertira za posljednju pjesmu na albumu, sa početkom punog nekog doom feelinga, pjesmu “The Brood of Vipers”, još jednu genijalno osmišljenu punu rifova i ritma, sa doomy dionicama i jednom blast-beat dionicom na 4:00, po kojima možda odskače od ostalih pjesama na albumu, što je čini, bar po meni, najboljom pjesmom na albumu.

Ne znam kako je slučaj sa vama, ali meni uopće ne smeta činjenica da je svaka pjesma na albumu odrađena po sličnom ako ne i istom receptu, u smislu kombinacije bržih i sporijih dionica, naročito ako se uzme u obzir da se na albumu, bukvalno u svakoj pjesmi, toliko toga događa, a uz to se svaka pjesma čuva da ne upadne u zamku ponavljanja već odsviranog.  Definitivno jedan od boljih albuma izdatih u regiji u 2016. godini do sada.  Ako imate priliku da uhvatite neki živi nastup benda Chaosium, gledajte da ih odgledate i odslušate, jer momci sigurno imaju što da pokažu. A ako pak niste od onih koji često idu po svirkama, uvijek možete nabaviti CD Let the Whole World Bleed ovih jagodinskih thrash-deathera jer vrijedi svaki novac.

Tekst: Igor Živić