Recenzija: Marthyrium – Beyond the Thresholds

3. Leviathan
  4. Abominations
  5. Temple of Flesh
  6. Towards the Crimson Darkness
  7. Outroduction

Izdavač: Black Seed Prod

Katkad se poželite opustiti i poslušati nekakvu klasičnu razbijačinu. Marduk je uvijek dobar izbor. Bendovi koji kopiraju Marduk su isto tako sasvim dobri, iako rijetko koji uspije u svojem naumu da stvori pravo krvavo djelo. E, pa momci iz sunčane Španjolske imena Marthyrium su uletili sa svojim najnovijim djelom imena Beyond The Thresholds. Kao crna rupa na coveru ovoga albuma, koji me je neodoljivo podsjetio na legendarni Hladavzor od Branikalda, Noctambulous Jaws Within Sempiternal Night od Prosanctus Inferi ili The III Command Of Absolute Chaos od legendarnog Blaphemophagera. Hoće li i ovaj album ući u kolekciju rupičavih odličnih albuma? Razmotrimo činjenice…

Album počinje s introm oko dvije minute. Sasvim solidan posao uljuljkavanja slušatelja u crnu atmosferu i nakon čega brzo počinje druga pjesma Thresholds Of Devouring Abyss. Ova stvar je pravi game changer, koja iz ni po čemu posebnog uvoda skače ravno na arteriju s nemilosrdnim streljačkim vodom rifova i blastbeatova. Bože mili, koliko blast beatova! Kroz cijeli put uopće ne prestaju, tek na trenutke da gitara odradi svoj prijelaz i onda opet. Sve je popraćeno vrlo dobrim rifovima koji imaju u sebi imaju lijepu dozu atmosfere i okultnog štiha, tipičan za moderniji, mističniji black metal. Vrlo dobro! Cijeli album je vrlo dobro koncipiran i ostavlja dojam da se pjesme prelijevaju iz jedne u drugu, kao fontana zvukova što je izuzetno pohvalno i povećava sveopći dojam.

Nažalost, album ima jako malo čistog materijala. Intro, outro i pet pjesama sveukupne duljine od tridesetak minuta je dobro koncipirano. No, ništa više od toga. Usudio bih se reći da je ovaj EP bolji od nekih full length albuma. Ali neka! Kako pjesme uglavnom slijede istu formulu, konstantna blastanja s manjim razlikama i varijacijama su relativno dobro postavljena da ne postanu monotona. Rekao bih da su mogli ugurati još barem jednu pjesmu u ovaj udarni mix ali ok. Budu drugi put! Iako imate neprestani osjećaj da ovdje nešto nedostaje, zapravo vam ne nedostaje toliko jer za drugo ni ne znate. Dobra sinergija pjesama smanjuje raznolikost, a budući da je ovo ipak black metal, preporučujem da ga poslušate u komadu.

Moram priznati da me Marthyrium iznenadio. Odradili su doista agresivan i snažan album sa svojim specifičnim dodirom i štihom. Iako vrlo tipičan, ovaj album je i više nego dobar primjerak novijeg black metala. Produkcija je relativno čista, sve se čuje (što bi najzagriženijima mogla biti boljka), a oni koji vole brzinu i nemilosrdnost u blacku zasigurno će se s ovim albumom naći na svojemu. Imajte na umu da ovo nipošto nije ni blizu gore navedenim bendovima, ali s malo namjernog trkeljanja po mikseti mogao bi proći kao neki kvlt grim.