Recenzija (RotLR): Pyha – The Haunted House (폐허 – 흉가)

7. 흉가의 끝
  8. 노인의 노래
  9. Message from Heaven
  10. 나그네의 세월
Izdavač: tUMULt
Godina: 2008

Black metal je prepun lovačkih priča. Neke su stvarne, mnogo ih je lažno ali velika većina je u stanju zaigrati maštu. Pyha iz Južne Koreje je savršen primjer prave black metal urbane legende. Pyha je ovaj album, navodno, snimio 2001. kad je imao manje od 14 godina u svojoj šupi. Sad, to ne bi bilo ništa čudno u današnje vrijeme kada svatko ima pristup internetu i okruženi smo brdom kojekakvih one man gluposti koje nemaju smisla. Stvar je što je ovaj album jedno vrlo, vrlo ozbiljno i monumentalno djelo. Vrlo ozbiljne tematike, izrazito dobrih konstrukcija i generalno slušatelju ne pada napamet da je ovo napravio nekakav klinac. Sad, živimo u post Velvet Cacoon vremenima i sve priče tog tipa bi trebalo uzeti sa zrncem soli. Istina ili ne, krenimo na recenziju.

Odmah da napomenem, ovo je jedan izuzetno zahtjevan i bolan album. Produkcija je sirova, suha i jako krči. Usporede radi, uzmite Ulverov Nattens Madrigal. Sada kada imate dojam o čemu se tu radi, odmah možete zaključiti želite li se uputiti u ovu zastrašujuću audio perverziju. Za razliku od Ulvera, The Haunted House je mnogo šire i opsežnije djelo koje inkomponira različite instrumentalne kompozicije i utjecaje. Gitara, koja je ništa doli jedna velika hrpa distorzije uz lagane prizvuke melodije, sintesajzer i drum mašina su glavne komponente. I rade savršeno. Atmosfera je gusta, ispunjena boli i patnjom. Prema glasinama, tekstovi te cijela tematika albuma je anti-ratne tematike, povezana na korejski rat 50-tih godina. To, povezano sa izrazito dobrom i atmosferskom konstrukcijom upućuje na stvarno talentiranu i odraslu osobu koja stoji iza albuma. Ako je Pyha doista bio 14-togodišnjak kad je radio ovo, svaka mu čast.

Sam album se sastoji od uvoda koji nakon minute prestaje i pretvara se u prvi dio glavnog tijela albuma. To je pjesma raspoređena u tri čina, imena Hyungga Is A Tangled Story te svaki čin ima drugačiju atmosferu i izvedbu. Treći čin je pogotovo zanimljiv jer Pyha stavlja drum mašinu u fokus kao vodeći instrument, ispunjavajući pozadinu sa svojim bolnim screamovima i synth melodijama. Slijede Song Of The Elderly te Seomak, samo kako bi sve završilo pjesmom The End Of Hyungga.

Cijeli album je nevjerojatan te možda jedina prepreka koja odbija mnoge je produkcija. Kao što sam napomenuo, ovo je zastrašujuće bučan i sirovo produciran album. Čak i mnogim blackerima se najvjerojatnije neće svidjeti ta sirovost. Međutim, upravo ta glasnoća i škripeče gitarske dionice daju albumu dozu te depresivne i paćeničke atmosfere na kojoj cijeli album i počiva. Čak se može i postaviti pitanje dali je ta produkcija namjerni produkt stvaranja ovog albuma ili zbog nedostatka kvalitetnije opreme. Najbolji odgovor bi bio oboje. Jedini nedostatak koji bih naveo je intro dionica koja bi se bez problema mogla spojiti sa prvim dijelom trilogije. Jednostavno završava naprasno i bez stila.

Sve u svemu Pyhin album The Haunted House je jedno obskurno remekdjelo koje će najvjerojatnije i dalje ostati zakopano vrlo duboko. U neku ruku, to i nije loše, obskurnost daje ovom albumu tu neku čaroliju. Tu neku zastrašujuću auru kakva odgovara albumu koji se zove The Haunted House. Mistika zaboravljenih korejskih sela koja su proživljavala zastrašujući teror 50-tih godina. Ovaj album nemojte nikako zaobići ako volite doista zastrašujući i atmosferičan black metal. Samo naprijed, ako vas nije strah.

GLAZBA: 4.7/5
OMOT: 4.5/5