Recenzija: Fornace – My Journey Is Ending But The Torment Will Be Eternal

3. Il Risveglio Atavico
  4. In The Land Of Tombs Where The Shadows Lie
  5. Passi Solitari, Sentieri Inesplorati, Orme Da Seguire
  6. Warriors In The Dark
Izdavač: Paragon Records
Godina: 2015.

“Fornace se ponosi što nije dio takozvane scene”. Mrzim kad tako nešto pročitam u booklet-u izdanja. Posebno kad je sadržaj izdanja dosta dobar kakav je slučaj ovdje. Pa gospodo draga, ako ne želite biti dio scene, čemu onda izdavanje albuma? Ako izdajete album, ne izdajete ga da bi ga vi slušali, već ga automatski nudite publici, što vas čini djelom scene, htjeli vi to ili ne. I još ga ne izdajete sami, nego preko izdavača koji u taj album ulaže popriličan novac, da bi ga prezentirao potencijalnim fanovima. Ako ne želite da budete dio cijelog ovog ’cirkusa’, onda lijepo svirajte u svom podrumu, snimite materijal, sami ga odštampajte u količini koja vam treba i svi sretni. Ovako sve previše podsjeća na, u današnje vrijeme prečeste, pokušaje da se bend predstavi kao elitni, iako ni po čemu nije različit (bar ne glazbeno i tekstualno) od većine drugih.

Na stranu sve to, ovdje se zaista radi o jednom dobrom izdanju. Fornace dolaze iz Italije i na svom za sada posljednjem albumu ne mijenjaju recept kojim su se služili i ranije. Mračan Black Metal, mizantropske orijentacije (makar onoliko koliko sam razumio od tekstova, slabo se služim Talijanskim jezikom), ali daleko od monotonog sa kakvim se često susrećemo kod sličnih sastava. Rifovi su hladni, mračni i pritom veoma raznovrsni, tako da se lako drži pažnja tokom pjesama koje traju u prosjeku preko 7 minuta, a pritom nose i cijelu (jesenju) atmosferu albuma. Mnoštvo promjena ritma tokom pjesama također doprinose općem utisku da se album može svrstati i u progresivnije Black Metal vode. Uostalom Talijani su poznati po tome, meni na pamet pada Frostmoon Eclipse u novijoj fazi. Ne smijem zaboraviti ni jasno istaknute bas dionice koje na momente i preuzmu ’rifovski teret’ numere. Vokal je standardan za ovu vrstu glazbe i ne izdvaja se ni po čemu od mnogih drugih – režući vriskovi kakve smo čuli dosta puta. Produkcija je na nivou, jasno se čuje da se dovoljno pažnje posvetilo i ovom, često zaboravljenom kod ovakvih bendova, segmentu zvuka. Dizajn omota, također, jasno oslikava mizantropsku stranu ovog diska, kao i benda uostalom, time upotpunjavajući sliku o jednom dobro osmišljenom izdanju.

Na kraju se ipak ne bih usudio nazvati Fornace nekim čudom neviđenim, mada u svojim žanrovskim okvirima ne sumnjam da će naći svoj ’komad neba’, tražili ga oni ili ne. Sve je ovdje na mjestu, ne može se ništa posebno zamjeriti snimljenom materijalu, ali se nema ni što posebno pohvaliti. Jednostavno, ovo je izdanje koje će vjerovatno potonuti u moru sličnih, ma koliko članovi benda gajili taj elitistički stav.